Cerrar

Banner registro Emprenemjunts

es | val   

L'Alfàs del Pi, Dénia, Vila-real, Onda, Ontinyent i Riba-roja de Túria participaran en una iniciativa pilot enfocada a ‘Missions’

a

Els sis municipis de la Comunitat Valenciana rebran formació sobre governança de la innovació enfocada a millorar la vida de les persones

Publicado por AdmonVlc
lunes, 02 de agosto de 2021 a las 09:42

El programa d'acompanyament per a orientar l'estratègia d'innovació dels municipis de la Comunitat Valenciana a missions d'innovació, organitzat per la Direcció General d'Innovació de la Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital de la Generalitat Valenciana, i pel centre d'innovació Las Naves, de l'Ajuntament de València, ja ha triat als sis municipis que seran els protagonistes d'aquesta iniciativa pilot: L'Alfàs del Pi i Dénia, de la província d'Alacant; Vila-real i Onda, de la província de Castelló; i Ontinyent i Riba-roja de Túria, de la província de València.

Aquestes sis localitats de la Comunitat, amb accés a tots els beneficis del programa, rebran un assessorament personalitzat a través de tallers formatius durant els mesos d'octubre i novembre de 2021 en tallers sobre el model d'innovació enfocat a millorar la vida de les persones, una acció que forma part del projecte ‘*Missions València 2030’. A més, els 14 municipis restants que no han resultat seleccionats, podran participar en els tallers i dissenyar de manera autònoma els seus plans estratègics a través del kit d'eines que es generarà durant el procés formador. Fins ara han confirmat la seua participació acollint-se a aquesta modalitat les localitats de Quart de Poblet, Silla, Sagunt, Estubeny, Godella i Picassent.

Aquest programa d'acompanyament té com a objectiu crear una xarxa de persones, coneixement i innovació en la Comunitat Valenciana mitjançant el foment de la cultura i l'acció innovadora cap a models de governança de la innovació orientada a missions. Els municipis, d'altra banda, podran crear els seus propis fulls de ruta del procés de transformació.

Per a l'elecció d'aquests sis municipis s'ha tingut en compte criteris com la seua estructura i potencialitats internes (disponibilitat de servei d'innovació propi, d'instruments de participació, experiència prèvia en gestió de projectes d'innovació, etc.) i també potencialitats externes com el teixit econòmic i social o la gestió del coneixement, entre altres.

Les fases del programa són, en primer lloc, la identificació de reptes mitjançant el desenvolupament d'un diagnòstic participatiu, seguit de la identificació de models de ciutat i àrees de rellevància, redacció d'un document que es convertirà en Marc Estratègic i, finalment, la identificació d'un catàleg de missions. Quant a la metodologia, a més dels tallers explicatius esmentats anteriorment, es dissenyaran una sèrie de plantilles i materials de suport per a cada fase del procés, a més d'un servei d'acompanyament i assessorament durant el procés d'elaboració del nou marc estratègic innovador orientat a ‘Missions’.

5.257 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO