Perquè la teua Start-up no creix?
Preparat per al gran desafiu del creixement exponencial?
Publicado el jueves, 19 de abril de 2018 a las 18:34
El gran desafiu de moltes start-ups és el creixement exponencial. Les empreses solen treballar en aquest aspecte durant els primers anys, i a vegades, pot ser que no arriben a veure beneficis fins molt temps després. La figura de grow hacker ajuda durant aquest procés a la startup per aconseguir un creixement amb la major rapidesa i optimitzar la inversió.
Quin és el camí més ràpid per arribar al teu destí? Com augmentar els visitants de la teua aplicació o startup, si acabes pràcticamente de començar i ningú et coneix? A aquest post veurem algunes idees que et poden resultar molt útils.
Les raons per les quals la teua Start-up no creix
Els motius per els quals la teua Start-up no creix poden ser diversos:
- La teua web ja porta un temps activa i estàs realitzant accions però no encertes amb la teua estratègia de màrqueting per atraure usuaris. Es possible que necessites ajuda d’un consultor de màrqueting online per a definir els teus objectius, estratègies i accions.
- La teua web és completament nova i ningú la coneix. Encara no has realitzat accions de màrqueting en buscadors per augmentar el tràfic. D’eixa banda, hauries d’analitzar el més prompte possible les teues possibilitats i fixar una estratègia que t’ajude a atraure tràfic mediant SEO i/o SEM.
- Pot ser que el problema siga el propi servici. Es a dir, si ofereixes un software com a servici i aquest, en sí mateixa, no resulta atractiu per a l’usuari que el prova, independentment de les accions de màrqueting que realitzes, tindràs molts problemes per a créixer. Hauries d’implementar millores i optimitzar la teua aplicació per a millorar l’experiència de l’usuari.
Què és necessari per a que la teua Start-Up cresca
En qualsevol dels casos, han de tenir molt clar que necessitaràs temps, inversió i una estratègia definida i constant que t’ajude a construir un negoci sostenible.
Sobre tot, has de fixar-te en quin és el teu públic objectiu i en les seues necessitats. Hi ha aplicacions web que es popularitzen ràpidament per les seues pròpies característiques i per l’excel·lent experiència de l’usuari que ofereixen. En aquest sentit, una bona aplicació + un bon màrqueting té molta repercussió i viralitat.
Si l’aplicació web ja és bona i eficaç, es tractaria de buscar la màxima viralitat. Per exemple, amb els programes d’afiliats o els referits. Si ofereixes un descompte als nous usuaris que arriben a través de l’enllaç que li ha enviat un amic, com fa per exemple, Airbnb, construiràs relacions amb clients potencials on tot el món ix guanyant.
Altra cosa important: treballa a fons la teua aplicació mòbil i l’experiència d’usuari, has de tenir present que al món online de hui està cada vegada més enfocada al smartphone.
Quin altres aspectes consideres essencials per a que una start up cresca?