Cerrar

Banner registro Emprenemjunts

es | val   

Estructura i etapes de la planificació en les empreses

Coneix les 4 etapes de la planificació estratègica

Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)

Centro Europeo de Empresas e Innovación (CEEI Alcoy-Valencia)

Publicado el viernes, 10 de marzo de 2017 a las 19:30

El concepte d’enfocament estratègic engloba la funció o tasca de l'anàlisi estratègica, l'objectiu de la qual és estudiar i analitzar l'evolució del mercat, identificar els binomis producte-mercat, identificar les línies d'activitat actuals i potenciar i determinar les tecnologies, els productes o els servicis que donaran resposta a cada binomi.

L’anàlisi estratègica ha de ser capaç de proporcionar a l’empresa informació sobre quins atributs, servicis, prestacions, utilitats, etc. li atorguen avantatges diferencials, perceptibles i valorades pels consumidors per tal d’aconseguir que el potencial consumidor es decidisca per la compra del producte de l’empresa davant dels de la seua competència.

L’esquema del procés d'elaboració d'un pla estratègic passa per les següents etapes:

Etapa filosòfica o de fixació de les grans finalitats de l’empresa.

Engloba els criteris i la filosofia de la direcció, consell d’administració i propietat de l’empresa, passats i futurs.

  1. El resultat ha de ser un document on s’especifiquen les finalitats generals de l'empresa.
  2. El document resultant s'ha de revisar i reformular anualment excepte en el cas dels punts relatius a la missió, la visió i els principis de l'empresa.

Etapa analítica, la qual comprén les següents feines:

      ANÀLISI INTERNA: anàlisi de l’organització, els recursos, els actius i els aspectes fonamentals de l’empresa (producte, direcció, finances, departament comercial, actius de màrqueting, qualitat, recursos humans, etc.).

      ANÀLISI EXTERNA: cal que desvele informació sobre la competència actual, el nivell de tecnologia utilitzada, en quina mesura afecta la situació econòmica, la demografia i els valors socials actuals de l’empresa.

 Definició estratègica

En esta fase l’empresa ha de definir quina és l'estratègia que seguirà: l’empresa ha de perseguir una estratègia de lideratge en costos, de diferenciació o d'enfocament?; cal considerar la dimensió actual, créixer, reduir l’activitat o segregar alguna unitat de negoci?; quines han de ser les estratègies de preus, de marca i imatge d'un producte, de canals, de proveïdors i recursos, etc.?

Etapa de programació, pressupost i control de les accions 

És l'etapa que consisteix en l'elaboració per escrit del pla estratègic. Recull no només les conclusions de totes les etapes anteriors, sinó el programa detallat de les estratègies i de les actuacions a posar en marxa per tal d'aconseguir els objectius assenyalats.

Bàsicament ha de consistir en definir quines feines i subfeines s'han de posar en marxa i quin responsable, quin calendari i quins recursos cal assignar a cada estratègia, així com respondre a les següents qüestions: com hem d'organitzar-nos per al control en temps real de les variables estratègiques? I quins mecanismes hem d'implantar per a l'actuació contínua del pla i els instruments de planificació i control?

 

Vols saber més coses sobre els plans estratègics i com t'ajudaran a posicionar la teua empresa? Descarrega gratis el nostre manual «ANÀLISI DE LA POSICIÓ COMPETITIVA»

30.565 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO