Cerrar

Banner registro Emprenemjunts

es | val   

CEEI Castelló apropa la creativitat i la innovació a MARTE

CEEI realitza un chatshow sobre creativitat i comunicació a la Segona Fira d’Art Contemporani de Castelló

CEEI Castelló ha organitzat un chatshow amb títol «Provocant la creativitat: t’atreveixes?». La trobada s’ha celebrat dins de la segona edició de Fira MARTE d’Art Contemporani de Castelló, la qual té lloc este cap de setmana al Palau de la Festa de Castelló.

L’objectiu de la trobada ha sigut apropar als assistents eines perquè puguen despertar la creativitat a través del món de la comunicació, així com aprendre a connectar amb la part creativa que cada individu té dins d'ell, evitant les resistències que deriven de les creences ja adquirides. Per això, s’ha treballat mitjançant la metodologia del diàleg provocatiu fent ús de les resistències o els dubtes mateixos com a impuls cap al canvi adaptatiu.

La trobada ha comptat amb la col·laboració de Simonetta Carta, fundadora de l’Escola de Talent, el primer i únic espai de Formació i Desenvolupament del Potencial Humà. En la seua ponència «Provocant la creativitat», l’experta ha volgut oferir als assistents una visió nova i estratègica per començar a aprendre l’art de solucionar problemes, de vegades complicats, gràcies a solucions aparentment simples, i provocar així la creativitat.

Carta ha recalcat que la vida està plena d’esdeveniments problemàtics i que la diferència radica en com cada individu fa front a ells. També ha explicat que quan un comportament no permet obtindre l’efecte esperat, la regla bàsica hauria de ser reconsiderar la situació per tal de desencadenar nous comportaments i així provocar el resultat desitjat. No obstant això, l’experta ha destacat que els éssers humans no canvien fàcilment el seu punt de vista i els seus  hàbits de comportament, fins i tot quan s’adonen que són inadequats.

Per a la coach, «nosaltres som els artífexs actius de la nostra realitat i també podem, dins d'uns límits, orientar-la cap a direccions funcionals i positives, cosa que augmenta la nostra creativitat».

Posteriorment ha tingut lloc una taula-coloqui on s'han donat a conéixer casos reals d'empreses creatives a través dels quals els assistents han descobert idees innovadores per poder aplicar-les als seus propis casos. En concret, han compartit les seues experiències Víctor Antolí, actor, coach i expert en habilitats comunicatives, David Díaz d’Akane Studio, empresa de disseny gràfic creatiu, Alberto Navarro, ceramista artístic que busca activar amb la seua obra el pensament i la imaginació, Nacho Tomás de Naranjas con arte, empresa que combina els cítrics amb l'art d'avantguarda, i la il·lustradora Laura Castelló. 

Per finalitzar, Víctor Antolí ha dirigit el taller experiencial «Aprèn a COMUNIC-ARTE», en el qual els assistents han treballat algunes eines comunicatives mitjançant jocs. Antolí ha volgut destacar que «vivim en una època en què la immediatesa és el nostre pa de cada dia, en un entorn d'alta exigència sense pensar en un mateix». El taller ha volgut ser una oportunitat d’escoltar-nos, sentir i aprendre eines de gran utilitat a l’hora de comunicar-nos i relacionar-nos amb la resta de persones.

2.073 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO