Es possible aplicar Big Data a la petita empresa?
Article de Enrique C. Paya sobre Big Data a les petites empreses
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)
Publicado el viernes, 26 de enero de 2018 a las 13:10
En una conversació amb un amic que es dedica a la adaptació d’empreses a la LOPD i destrucció de documents, vaig comentar els primers passos realitzats per a crear el meu projecte actual, fa ara més d’un any.
Vaig explicar que havia identificat un problema als departaments comercials de la informació de les empreses. El problema era el descontrol i la manca de gestió de la informació que es recapta després d’una acció de màrqueting i vendes.
La conversació que vam mantindre es va centrar en la importància de la gestió de la informació en les empreses i en el fet de que no s’aplique ninguna estratègia o protocol en el control d’eixa informació.
Big Data és el futur, es va dir, encara que ara és el present. Això és el que vull fer, que la petita empresa puga aplicar el seu propi Big Data
Sona incongruent ja que Big Data és el procés d’un gran volum de dades, de gran varietat a una ràpida velocitat. Hui en dia es coneix com Small Data per adaptar-lo al Big Data d’estar per casa.
Per fer un resum, jo done solució a les empreses que volen recopilar, emmagatzemar i posteriorment analitzar la informació que reben del seu equip comercial per a poder optimitzar els seus recursos, esforços i resultats.
Mediant la implantació d’eines de gestió comercial amb CRM, conseguim el control de les nostres gestions comercials. Una acció que ens ajudarà a processar ràpidament la informació que tenim al nostre poder i amb ella, rectificar els nostres punts dèbils i potenciar els forts.
Amb aquest mètode, podrem identificar comportaments de compra, saber si estem encertant o no en les nostres gestions, conèixer el forecast de la nostra empresa, el desviu final i els motius d’aquest. Podrem, també, identificar noves oportunitats de negoci, facilitant als nostres departaments de I+D informació crucial per al desenvolupament de nous productes i realitzar la tan desitjada, venda creuada.
Les eines ens ajudaran a millorar la relació amb el client, per la qual cosa el fidelitzarem.
Si a més, utilitzem els resultats per al seu anàlisi, trobarem patrons que ens faciliten la millor comprensió dels nostres clients i mercats, la qual cosa ajudarà i farà mes ràpida la presa de decisions a les nostres empreses.
Si donem resposta a la pregunta de l’article, per suposat que podem aplicar Big Data a les nostres petites empreses, es a dir, podem realitzar presa de dades, gestió d’aquestes per a posteriorment analitzar-les i una vegada obtinguts el resultats, aplicar les accions necessàries per a millorar processos, vendes i resultats.
Fuente original del contenido:
Enrique C. Paya
http://ceeielche.emprenemjunts.es/?op=36&id=14245
26/01/2018 13:10 | Trianabueno
Centro Europeo de Empresas e Innovación de Elche (CEEI - Elche)