Cerrar

Banner registro Emprenemjunts

es | val   

Els 4 grans desafiaments de la seguretat informàtica

noticias-seguridad-informatica

Les empreses s’enfronten a quatre principals desafiaments de seguretat per al futur

Impulso DP

Impulso DP

Publicado el miércoles, 22 de febrero de 2017 a las 16:13

Segons un reportatge publicat al diari Expansión, la seguretat informàtica presenta quatre principals desafiaments per al futur. Cisco considera que una empresa registra aproximadament 70 000 esdeveniments de ciberseguretat cada dia.

Tot i que molts d’ells són falsos positius, és cert que es perd una gran quantitat de temps investigant-los, el que suposa un cost d'uns 1,3 milions de dòlars anuals.

La realitat a la qual fan front les empreses cada dia és que els seus sistemes encara no estan totalment protegits i són clarament ineficients. Estos són els quatre principals desafiaments que sovint trobem en les notícies de seguretat informàtica dels diaris.

  1. Les empreses necessiten actualitzar la seua infraestructura

Moltes empreses van invertir al passat gran quantitat de diners en infraestructura. L’edat mitjana dels sistemes tecnològics és de 5,3 anys al sud d’Europa. Als Estats Units i el Canadà, en canvi, és de 3,7 anys. No obstant això, els nous temps requereixen fer front els riscos tecnològics des d’una altra òptica.

  1. Complexitat

Una gran empresa pot allotjar entre 40 i 70 proveïdors diferents de software de ciberseguretat. Les grans companyies van afegint nous proveïdors que els ofereixen millores incrementals, tot i que augmenta la complexitat de la gestió. Cada volta es requereix més treball, i això fa que la ciberseguretat resulte ineficient. L’ideal seria no comptar amb més de deu proveïdors.

  1. Escassesa d’especialistes

Un altre dels problemes que s’observa és que hi ha una gran falta de professionals de ciberseguretat. Per a l’any 2020, segons Cisco, hi haurà al voltant de 2 milions de llocs de treball en ciberseguretat sense cobrir.

  1. Legislacions contradictòries i falta de privacitat

Una altra de les dificultats a les quals fan front les empreses és l’augment considerable de la legislació, legislacions que de vegades resulten confuses o contradictòries, cosa que fa augmentar també la complexitat de la gestió de la seguretat informàtica. Una major preocupació per la privacitat de les dades fa també que la ciberseguretat es convertisca en un repte cada volta més difícil.

Fer front a estes dificultats informàtiques és essencial per a la seguretat informàtica de les grans empreses. El sector de la ciberseguretat s’enfronta a complicats desafiaments que poden fer que la balança s’incline cap a una major inseguretat i falta de control, o bé cap a sistemes de seguretat més segurs i eficaços, al mateix temps que racionals i econòmics per a les empreses.

El futur de la ciberseguretat passa per un major aprofundiment en estos problemes i el desenvolupament de solucions que contribuïsquen a millorar l'eficiència dels sistemes de ciberseguretat.

9.037 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO