Cerrar

Banner registro Emprenemjunts

es | val   

Per què és necessari tenir un públic objectiu ben definit?

A l’hora de llançar un projecte, un dels principals aspectes que hem de tenir en compte és establir el nostre mercat. A pesar de que les possibilitats que genera Internet ajuden a arribar millor als clients, hem de partir de l’idea de que el mercat no és infinit.

Al mateix temps que creixen les opcions per arribar millor al públic objectiu, creix la competència. D’eixa banda, conèixer al client i entendre les seus necessitats serà bàsic per a marcar les línies a seguir en la teua estratègia i conseqüentment, aconseguir els objectius del teu projecte.

Conèixer exactament qui està darrere de les compres del teu producte o servici suposa grans avantatges per a l’organització. Vols descobrir les més importants? Et mostrem les més importants. 

 

  • Millora la definició del objectius de l’empresa

Descobrir a les persones que estan darrere del creixement de la marca facilitarà enormement l’establiment dels objectius que marcaran les línies d’acció de l’empresa. Per aquest motiu, serà fonamental no solament comptar amb variants demogràfiques com l’edat, el gènere o el lloc de residència, entre altres. Si no que s'haurà de comptar també amb aspectes més qualitatius com interessos, estils de vida, etc.

 

  • Ajuda a Optimitzar els recursos i pressupostos de l’empresa

Quan més aspectes del client coneixes, més  temps i recursos hauràs d’invertir per a encertar amb els teus accions diàries.

Si parlem, per exemple, del pla de marketing, i sabem exactament a qui van dirigits els missatges, facilitarà molt la tasca. També serà clau per a decidir fàcil i ràpidament quins són els canals més òptims per a llançar qualsevol tipus d’acció.

 

  • Facilita la definició de la demanda

Abans d’iniciar qualsevol projecte, és fonamental tantejar el mercat i descobrir si verdaderament hi ha gent interessada en ell. Si has descobert que sí, s’haurà de definir molt be a eixe públic ja que així, serà molt més senzill esbrinar el tros de pastís que et correspon al mercat.

 

  • Millora l'adaptació als canvis

La societat i les nostres necessitats estan canviant contínuament. Per això, conèixer el camí que segueix el nostre públic, ens permetrà seguir-ho i descobrir en tot moment els següents passos que s’han de realitzar. Així, podrem avançar-nos a ells i treballar en valent per a que cada gir inesperat no ens agarre per sorpresa.

 

  • Permet Conèixer millor a la competència

Definir molt be al teu públic també et permetrà descobrir quines són les empreses que realment estan lluitant pel mateix mercat que tu. Amb eixa informació, també es podran investigar millor les línies de actuació bàsiques de la competència.

 

  • Consensua els interessos de l’organització

Un públic ben definit, ajudarà a la cooperació entre diferents departaments de l’organització ja que tots treballaran pels mateixos objectius. Serà més senzill interioritzar que les accions que cada treballador realitza dintre del seu departament, han d’anar en la mateixa línia que els de la resta de departaments. D’eixa banda, es fomentarà el treball en equip gràcies també a una visió comú dels objectius.

 

Definir al teu públic objectiu no serà una tasca fàcil. No obstant, és un dels pilars clau de  qualsevol tipus de projecte que vages a iniciar.

5.973 visitas

Utilizamos cookies propias y de terceros para ofrecerte toda la funcionalidad y una mejor experiencia, obtener estadísticas de tráfico, analizar el uso de la web y mejorar nuestros servicios.
Tienes disponible aquí nuestra política de cookies.
Puedes aceptar todas nuestras cookies pulsando el botón 'ACEPTAR' o configurar aquí tus preferencias.

Estrictamente necesarias +

Estas cookies son necesarias ya que permiten que el sitio web funcione correctamente, no se pueden desactivar.

Estadísticas +

Son las cookies que utilizamos exclusivamente con fines estadísticos para poder analizar cómo los usuasrios hacen uso de la web. Recopila información anónima tal como el número de visitantes del sitio, o las páginas más populares. Activar estas cookies nos permite seguir mejorando.

Funcionales +

Estas cookies son necesarias para el intercambio y presentación de contenidos de plataformas externas como youtube o de redes sociales como facebook, twitter o linkedin.

Marketing y publicidad +

Estas se utilizan para crear perfiles de usuario y analizar la efectividad de campañas publicitarias o para rastrear al usuario en un sitio web o en varios sitios web con fines de marketing similares..

GUARDAR AJUSTESACEPTO